Slaappunt, maak van je aankoop een punt!

Slaappunt, wie van slapen een punt maakt! In deze blog vertel ik je waarom je van slapen op de matrassen gekocht bij Slaappunt juist een punt moet maken. Want het slapen op een goed matras zorgt voor een goed slaapcomfort, toch? De verkoopmethode van Slaappunt is één van de punten die ik zal bespreken in deze blog. Lees snel verder!

 

Een slaapadviseur die bij jou thuis de producten laat zien. Het matras, wollen onderdekens en kussens. In je eigen vertrouwde omgeving onder het genot van een kop koffie of thee. Je zou bijna vergeten dat er een verkoper (slaapadviseur) tegenover je op de bank zit! Er zijn slaapadviseurs werkzaam bij Slaappunt die vanuit België naar Nederland komen rijden om hun producten te verkopen.

 

Slaapadviseur van Slaappunt

Klinkt best interessant, de titel slaapadviseur. Maar wat mag je verwachten van iemand die zichzelf slaapadviseur noemt? Even een kleine research geeft mij de volgende omschrijving:

‘Een slaapadviseur is iemand die anderen helpt bij de aanschaf van matrassen.’ Om een goed advies te kunnen geven, is het belangrijk dat de adviseur zich goed verdiept in de situatie van diegene die een nieuw matras wil aanschaffen. Waar zou een slaapadviseur zoal aandacht voor moeten hebben?

 

Aandachtspunten slaapadviseur

Om een goed advies te kunnen geven is het belangrijk dat een slaapadviseur meer inzicht krijgt in de wensen van jou als koper. Heb je te maken met gezondheidsklachten? Dan moet daar rekening mee gehouden worden bij het nieuwe matras. Evenals de lengte, breedte en de dikte van het matras. Om te weten of het matras voldoet aan je verwachting, is het handig om op het matras te gaan liggen. Elk matras kan namelijk anders opgebouwd zijn en verschillen door de veren in het! En niet onbelangrijk: op wat voor soort lattenbodem komt jouw matras straks te liggen? Van je slaapadviseur mag je verwachten dat hij of zij daar voldoende kennis van in huis heeft. Diegene is niet voor niets adviseur, toch?

 

Onvoldoende kennis bij Slaappunt

Na het mooie verkooppraatje en het bekijken van de lattenbodems die in hoogte verstelbaar zijn, geeft de slaapadviseur van Slaappunt het advies voor een matras. En nu komt het: Slaappunt verkoopt maar één soort matras. Het matras kan niet op alle lattenbodems gelegd worden, maar voor het beste slaapcomfort kies je er meteen een lattenbodem bij. Daar hebben ze bij Slaappunt wel verschillende soorten in. Vreemd genoeg moet elke volwassene op hetzelfde matras liggen. Even rondkijken bij andere aanbieders van matrassen laat mij al snel zien dat daar al veel meer keuzes zijn in soorten matrassen. En net lezen we dat een slaapadviseur kijkt naar het soort matras dat het beste bij je past door naar jouw wensen te vragen en te kijken naar jouw lichaam (lengte, gewicht, klachten en houding). Even kijken naar onze bodem en de conclusie wordt getrokken: onze bodems zijn geschikt voor de matrassen van Slaappunt!

 

Krakende veren en nog meer

Je mag het matras 14 dagen proberen. Daarna wordt er bij klachten gekeken hoe dit opgelost kan worden. Al snel blijkt dat de matrassen enorm kraken door de bonellvering. Het is vergelijkbaar als het liggen in een ballenbak en je draait je om: onder je voel je van alles bewegen en kraken. Een kuil in het midden van het matras ontstaat ook al snel. Na een telefoontje worden de matrassen opgehaald en de randen verstevigd. De randen zijn nu zo hard, dat het lijkt alsof je in een houten kist ligt. In de tijd van het verhelpen van het probleem krijg je leenmatrassen. Geen idee hoe hygiënisch dat is, maar deze liggen een stuk beter dan het eigen matras. Uiteindelijk blijven de klachten en de klachten in de rug, nek en schouders komen erbij door de matrassen.

 

Geld terug? Een punt bij Slaappunt

Na heel wat heen en weer mailen en bellen om de klacht te verhelpen, komt de vraag: mogen de matrassen terug zodat wij ons geld terugkrijgen? Het antwoord is ‘Nee, daar doen wij niet aan.’ Er is nog keuze om een nieuw matras te krijgen, maar eerder werd verteld dat ze geen matrassen terugnemen. Een andere optie is het onderstel van Slaappunt aanschaffen, de kosten zijn voor ons. Geld terug? Nee, dat doen ze niet! Oh, en de slaapadviseur die bij ons is langs geweest bleek volgens Slaappunt niet het juiste advies afgegeven te hebben over de lattenbodems die wij hebben. De matrassen en onze lattenbodems geven NIET een goed slaapcomfort. Nieuwe matrassen blijven kraken en het kraakt ook op de telefoonlijn… het reageren op e-mails en telefoontjes blijft achterwege, maar ze willen wel alles in het werk stellen zodat je als klant een goed matras krijgt. Het punt is: er is maar een matras bij Slaappunt en als je eenmaal hebt betaald zit je er aan vast en doen ze niets anders dan aanpassen. Hun Belgische vakmanschap? Die staat voor ‘niet reageren, eindeloos knutselen aan een matras en jou als klant van slapen zeker een punt te maken.’

 

Slaappunt een aanbeveling?

Als je makkelijk in slaap valt op welk soort matras, dan is Slaappunt een goede verkooppartij voor jou. Echter, als je als consument te maken krijgt met een conflict of je product is niet naar wens, dan is het heel lastig om dit goed aan te pakken met een ‘rijdende winkel’ vanuit België. Het testen van een matras in een winkel klinkt beter als iemand die thuis bij jou komt en een gezellig praatje maakt. Makkelijk, want je hoeft de deur niet uit. Moeilijk omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt en het matras ligt niet op een bed zoals je dat wel ziet in een beddenwinkel. En is iets niet naar je zin? Dan rijd je sneller naar de winkel toe dan dat je moet proberen om contact te krijgen met Slaappunt. Je moet dan nog maar afwachten wat je als oplossing aangeboden krijgt! Maak van slapen zeker een punt.

 

De website van Slaappunt vind je hier. Laat weten wat jouw ervaringen zijn met Slaappunt!